måndag 30 september 2013

Första "riktiga" japanska hemmalagade måltiden! :D

Idag åkte min sambo hem, kommer inte att träffa honom på fyra månader men nu pratar vi om något annat för det gör mig mest bara deppig!



Idag slog jag på stort och köpte en riskokare! Den billigaste de hade på BicKamera (stor elektronikkedja), kostade strax under 4000 yen (ca 260 SEK), men min kompis har köpt en sådan tidigare och han är nöjd so far.




Blev "curry rice"! Med lite slarvigt gjord miso-soppa och lite groddar till.. Skulle nog ha haft i två curry-tärningar (som buljongtärning men med currysmak), den här blev ganska mesig. Men helt okej för första försök. Riset blev jättebra :)


Min nya kompis!



Also; jag har brutit fingret.


En liten flisa i och för sig, men det förklarar varför det gjort så himla ont :,( Spelade basket förra helgen och fick en smäll av en boll, det gjorde fruktansvärt ont och sedan svällde det upp och blev lila, men det lade sig nu efter en vecka, men jag kan inte böja fingret och det gör fortfarande ont. Gick till en japansk klinik. Jättesmidigt. Fick röntga på en gång. Ingen väntetid alls. Jag var förvisso den enda patienten jag kunde se, men väldigt trevlig personal. De kunde inte engelska, och min japanska är sisådär men vi förstod varandra ändå tillslut.. Sisådär.. Så nu har jag en liten skena för att fingret ska växa ihop rätt. Vi får väll se hur det går, ska på återbesök den 8e.

Nu tänker jag försöka ringa mia föräldrar, för jag saknar dem!

Puss och hej!

Fanny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar