onsdag 18 september 2013

Första Japan-inlägget!

Konnichiwa~! こんにちわ!!

Nu har jag varit i Japan i lite över två veckor.. Och jag har tagit ca 1500 foton (!!) under den tiden.. Hade tänkt blogga lite allt eftersom och lägga upp bilder, men det får bli lite senare. Är rätt mycket på gång just nu. Har haft orientation i skolan och fått massa info och papper och grejjer.. Papper är väldigt viktigt här.. Information in general är väldigt viktigt. Och formulär. Mycket formulär... På papper (såklart)

Men men, ni får hålla tillgodo med lite bilder från igår sålänge:

Igår åkte vi (jag, Anders och mina två klasskamrater Erik och Amar) till Sunshine City i Ikebukuro, Tokyo. Där på 6e våningen i en skyskrapa (!) finns det ett stort akvarium.




 På de nedre våningarna i huset finns även (såklart) ett stort köpcenter med massa affärer. Där upptäckte vi de här godigarna:



I väst är det alltså tufft med kanjin (japanska tecken) på kläder och grejjor.. Här är svenska väldigt exotiskt. 

Mycket Mumingrejjer finns det också.Mumin är jättepopulärt, lite som Hello Kitty nästan och finns lite här och där med en massa merchandice som man kan köpa. Jag älskar ju Mumin så kommer nog bli en hel del sådant köpt så småningom. Igår tittade vi bara (har redan köpt små skålar förra veckan!)

En Lilla My-kaka kanske?







Och så lite bilder från akvariet, som verkligen var superfint! Vldigt pedagogiskt uppbyggt och välskött. När denna dykar-tjejen var nere i bassängen följde ett helt stim efter henne! Det var kul att titta på :) 


Jätteräka! D: (eller en languster?)

Ett av världes sötaste djur: en jätterund rysk säl!



Lite sjölejons-show. 


Och små miniapor!! D: Kawaiiii!! 

Vi äter dessert och fikar VARJE DAG! Så jäkla göttit! Igår blev det crepes!

Och killarna var SÅ HÄR glada! :) 


Jag har shoppat lite grann sen vi kom hit, men det mesta av pengarna har gått på transport och mat. Vi bor utanför Tokyo i Saitama-området och kostar 600 yen tur och retur bara till Ikebukuro (varje dag) och sedan måste vi byta om vi vill åka någon annan stans.. Längtar tills vi får våra skolkort (den 25e) så vi kan köpa rabbatterade pendelkort så det blir lite billigare.. 

Här är lite shoppingfynd iaf: 


Ett Adventure Time glas! :) 

Köpte denna hoodien i Harajuku idag (Takeshitadori). Den var bara för quirky :) 

Och en fab klänning på Forever 21. De hade rea. Och när jag kom till kassan visade det sig att de hade rea på rean.. Så klänningen kostade ca 30 SEK. Inte helt dumt! ;D ... Nu måste jag bara hitta en lämplig fest att ha den på mig.. 

Fushigi Yuugi! Kärlek! En av mina första favoritserier! Nu är artbook:en min : 3 

En av mina favoritmangor när jag gick i gymnasiet var "Hot Gimmick".. Det här är samma författare men lite mer vuxen verkar det som. Här skall läsas manga på japanska och pluggas rejält!!

Sjörövarmanga för sju SEK? Varför inte? (mer plugg!!)

Och så tänkte jag läsa om One Piece på japanska.. Får se hur det går. Försöka skall jag iaf! Det finns 70 volymer ute.. Läser jag alla dem borde jag väll lära mig nåt iaf? 

Och 10 volymer Gakuen Alice för 1000 yen (65 SEK). Ja tack!! (måste bara lösa hemtransporten på något sätt..)

My Little Pony Friendship is Magic har släppts i Japan nu. På KiddyLand i Harajuku hade de denna "special-lunch-väskan".. Med de "gamla" ponnysarna på. Var ju tvungen att köpa den X) 

Mer påsen fick man denna urtjusiga påse. Har hängt upp den på väggen i ett halvtappert försök att göra mitt kala rum lite mer personligt.. 

Nåväl, det får vara allt för den här gången! Nu skall jag sova tänkte jag. 

Kramelikram! 

Fanny




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar